Alla inlägg under februari 2014

Av Thor Nejman - 6 februari 2014 13:14

Idag påbörjade jag ominstallation av Windows 95 (igen), jag började med att byta ut multifunktionskortet som jag hade i datorn och ersatte det med separat grafikkort, nätverkskort och ljudkort, eftersom jag tror att det är något fel med multifunktionskortet.

Jag började installera Windows med en annan skiva och denna gång fungerade det bättre men när jag skulle installera drivurtiner så kunde jag inte komma åt cdromen längre och det försökte jag lösa genom att boota igång datorn med en startdiskett för att sedan kunna kopiera det filer jag behöver från skivan till hårddisken.

Men jag kunde inte fixa någon startdiskett eftersom tekniken var lite emot mig, men till nästa gång ska jag se till att fixa en riktig startdiskett som fungerar.


#gåringebra #startdiskett #drivrutiner

Ovido - Quiz & Flashcards