Alla inlägg under mars 2014

Av Thor Nejman - 28 mars 2014 19:39

Jag har jobbat mer med projektet under veckan och det jag har gjort är:

* Bytt moderkort (Eftersom kortet jag hade var skadat)

* Installerat Windows 95 (Denna gång verkar det som att installationen har lyckats)

* Börjat på att fixa med drivrutiner


Som jag nämnde tidigare så har jag bytt moderkort mot ett bättre kort eftersom det visade sig att det var en repa i det gamla kortet, och på grund av det verkar problemet med Windows installationen ha lösts, jag bytte även ut hårddisken mot en något nyare och något större, det är även mer RAM minne på detta moderkort vilket jag också tror förbättrar en hel del.


Jag har också börjat med installationen av drivrutiner och hittils har jag fixat så att nätverket faktiskt fungerar som det ska, och nästa steg blir att installera resten drivrutinerna och försöka fixa en webbläsare som fungerar på Windows 95 som går att använda på dagens webbsidor.

Av Thor Nejman - 20 mars 2014 12:35

Jag har efter mycke övervägande har jag kommit fram till att moderkortet som jag hade i datorn var skadat (det var en repa på moderkortet) så jag har bytt ut moderkortet mot ett annat (ASUS kort) och detta kort ska fungerar korrekt eftersom det är använt ganska nyligen, det kortet finns det även drivrutiner för windows 95 att ladda ner.

Jag har även bytt hårddisk för säkerhets skull.


Jag har inte kommit igång med ominstallation av Windows pga tidsbrist, men jag ska komma igång med det så snart som möjligt med installationen.


Jag är nöjd med det förändringar jag har gjort nu och jag har stora förhoppningar att det kommer fungera bättre den här gången.


Till nästa gång ska jag slutföra windows installtionen och förhoppningsvis fungerar det bättre nu.


Dokumentation för idag: Jag har sammanfattat tidigare dokumentation av förändringar.

Ovido - Quiz & Flashcards